سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون آشپزخانه

کدام یک از مبلمان ها بهترند؟ ایرانی یا خارجی؟

 

زمانی که تصمیم به خرید مبلمان اداری می گیرید، با برندهای مختلف ایرانی و خارجی روبرو می شوید. احتمالاً در انتخاب میان این دو برند، دچار تردید و سردرگمی خواهید شد. اما جای نگرانی نیست. با مقایسه منطقی و صحیح میان این دو برند، خریدی ساده و کم دردسر را تجربه می کنید    .     مبلمان در طراحی دکوراسیون اداری نقش به سزایی دارند.

 

1.میزان استاندارد بودن مبلمان های خارجی و ایرانی

در خرید مبلمان اداری میزان استاندارد و ارگونومیک بودن مبلمان مورد بحث قرار می گیرد. چرا که یک مبلمان اداری کارکرد اصلی خود را مدیون میزان استانداردهای به کار رفته در ساختار اصلی است. مبلمان هایی که با رعایت این استانداردها طراحی و ساخته می شوند، شرایط بهتری برای فعالیت کارمندان ایجاد می کنند. در حال حاضر بخش گسترده ای از مبلمان های اداری ایرانی به استانداردهای ارگونومیک مجهز می شوند.

با اینکه تولیدکنندگان ایرانی رعایت قوانین ارگونومیک را از برندهای مطرح خارجی یاد گرفته اند، اما نباید تصور کرد کلیه مبلمان های خارجی از این استانداردها بهره مند هستند. به طور عکس در میان مبلمان های خارجی نمونه های فیک و تقلبی بیشتری دیده می شود. تنها برندهای معروف خارجی هستند که به رعایت این قوانین پایبند مانده است. می توان گفت با خرید مبلمان اداری ساخته شده توسط برندهای معروف، دیگر دغدغه ای از بابت ارگونومیک بودن مبلمان نخواهید داشت. پس در خرید خود به جای تمرکز بر ایرانی یا خارجی بودن محصول به برندسازی آن دقت کنید.

 

2.هزینه خرید مبلمان اداری ایرانی یا خارجی

همانطور که می دانید، مبلمان اداری خارجی گران قیمت است. اما این به دلیل بالا بودن سطح کیفیت آن نیست. حتی نمونه های خارجی و ایرانی مشابه از نظر کیفیت، از نظر قیمت نیز متفاوت هستند. مبلمان های ایرانی به واسطه تولید در کشور ایران ارزان قیمت و مبلمان اداری خارجی به جهت پرداخت هزینه های گمرک، گران قیمت است.

پس اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه و ارزان قیمت است، هیچ وقت سراغ مبلمان های خارجی نروید. در عوض خرید از برندهای مطرح ایرانی را در اولویت قرار دهید. این برندها با در نظر داشتن چند آیتم مهم، اقدام به قیمت گذاری مبلمان می کنند.

 

  • کیفیت متریال مورد استفاده در مبلمان
  •  طرح ظاهری مبلمان مانند مدرن یا کلاسیک
  •  ابعاد
  •  میزان به کارگیری استانداردهای ارگونومیک در ساخت

 

3.شکل ظاهری مبلمان های ایرانی و خارجی اداری

 

شاید تا سال های قبل مبلمان اداری ایرانی شکل ظاهری جذابی نداشت، اما در طول سال های اخیر، ورود تکنولوژی های جدید به کشورمان، منجر به ساخت طرح و اشکال جدیدی از مبلمان شد. اگرچه هنوز هم برندهای ایرانی در تلاشند تا با الهام از طرح های خارجی شکل جدید از این محصولات را عرضه کنند، اما تلاش و ظرافت آن ها در ساخت و تولید مبلمان، قابل تحسین است.

 

4.میزان دوام و استحکام مبلمان اداری ایرانی و خارجی

کاملاً طبیعی است که دوام و استحکام مبلمان اداری برای شما حائز اهمیت باشد. در واقع هیچ یک از مدیران دوست ندارند با خرید مبلمان های کم دوام، هر ساله هزینه ای را برای تجهیز دفتر کار خود اختصاص دهند. متأسفانه هرگاه صحبت از دوام و استحکام می شود، ناخودآگاه تصور می کنیم نمونه های خارجی با دوام ترند.