سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون آشپزخانه

10 نمونه پلان اداری با راهکارهای جالب جداسازی فضاها

    نظر

 

طراحی پلان اداری فرآیند بسیار مهمی است که در تنظیم فضاهای داخلی یک اداره یا دفتر کار یا سازمان در جهت بهبود کارایی و عملکرد آن اجر می‌شود. این نوع طراحی در فضای اداری شامل نیازهای طراحی و الزامات فضایی، مواد و تجهیزات است. در این ارتباط معماران و طراحان به راهکارهای مبتکرانه‌ای برای ایجاد حریم شخصی در طراحی پلان اداری با چیدمان باز دست یافته‌اند. از گل و گیاه گرفته تا تونل‌‌ها با توجه به اهمیت این نوع طراحی در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به 10 نمونه پلان طراحی داخلی دفترکار می‌پردازیم که با روش‌های غیر معمول جداسازی شده‌اند   .

پلان اداری با دیوارهای از گیاه

استودیو هلندی Space Encounters از دیوارهای کوتاهی با گیاهان استوایی بالای آن‌ها به عنوان پارتیشن اداری برای جداسازی فضاها در طراحی پلان اداری در فضای داخلی واقع در طبقه? 14 برجی نوساز در مرکز اوترخت استفاده کرد.

گیاهان به منظور ارائه? حریم خصوصی برای کارمندان شرکت توسعه? املاک هلندی به نام Synchroon طراحی شده‌اند و در عین حال فضای سبز و جذابی به دکوراسیون داخلی اداری بخشیده‌اند که در روحیه? کارمندان تأثیر مثبتی خواهد داشت.

شرکت معماری Threefold به منظور تقسیم‌بندی فضاهای رایج برای طراحی پلان داخلی اداری Pocket Living’ در لندن، دیواری به درازای 40 متر متشکل از تخته چندلایه با چوب صنوبر و فولادی به رنگ خاکستری روشن ایجاد کرده‌ است. دیوار زنده در فضاهایی مانند اتاق‌های کنفرانس، فضاهای استراحت و یک سالن غذاخوری به کار رفته است

سایه‌بان رنگارنگ

طراحی پلان داخلی اداری این دفاتر کاری، متعلق به شرکت تجاری Enlisted Design و توسط Medium Plenty انجام شده است و جداسازی فضاها در این پروژه با استفاده از پارتیشن‌های سفید و دیوارهای چوبی تخته چندلا صورت گرفت.

بر خلاف این پالت رنگی طبیعی، یک سایه‌بان رنگارنگ با رشته‌های آبی، قرمز و خاکستری توسط هنرمندی به نام Annie Tull طراحی شده است و مسیر ورودی به فضای کاری را مشخص می‌کند.

طراحی پلان داخلی اداری با قابلیت تغییر شکل

شرکت معماری Particular با تأثیرپذیری مستقیم از طراحی خانه‌های کوچک، از مبلمان متحرک در طراحی داخلی دفترکار خود استفاده کرده است که به آسانی قابلیت تغییر شکل دارند.

میز اداری های تاشو می‌توانند به عنوان پارتیشن اداری برای تقسیم‌بندی فضاها مورد استفاده قرار بگیرند یا اینکه برچیده شوند در این صورت به راحتی می‌توان از فضا به عنوان اتاق کنفرانس هم استفاده کرد.

تونل به عنوان پارتیشن اداری

شرکت معماری Octopi برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری دفتر مرکزی آژانس تبلیغات 18 Feet & Rising در انگلیس، تونلی تاریک و وهم‌آلود ایجاد کرده است که از دفاتر کاری به دفتر هیئت مدیره ختم می‌شود.

تونل ساخته‌شده از تخته چندلا برای جداسازی فضاها در طراحی پلان داخلی اداری کاربرد دارد. از صفحات کوتاه تخته چندلا نیز برای جداسازی میزهای کاری در فضای کار اشتراکی استفاده شده است.